شرایط سرویس ها در آزما هاست
کلیه کاربران سرویسهای آزما هاست و کلیه اشخاص پس از تهیه هر یک از سرویسهای آزما هاست، موظف به رعایت کامل شرایط سرویس آزما هاست می باشند. ماهیت این شرایط برای تضمین رعایت حقوق سایر کاربران اینترنت و تطابق با قوانین حاکم بر محیط سرویس دهندگانی استکه آزما هاست از سرویس آنها استفاده می کند. این شرایط جامع و کامل نبوده و آزما هاست حق اضافه، حدف یا تغییر بندهای آنرا در هر زمان و بدون اطلاع قبلی پس از انتشارآنها در وبگاه WWW.AZMAGROUP.IR برای خود محفوظ می دارد. هرگونه شکایت و گزارش در مورد تخطی کاربران از این شرایط می بایست از طریق ایمیل یا فکس به صورت کتبی به آزما هاست اعلام گردد.
این قرارداد در خرداد ماه سال ۱۳۸۸ توسط کارگروه هاستینگ و IDC سازمان نظام صنفی رایانه ای تهیه و به تصویب شورای عالی انتظامی سازمان نظام صنفی رسیده است. یک نسخه از این قرارداد در آرشیو این شورا به ثبت رسیده است.
خواهشمند است پیش از خرید سرویس، آن را مطالعه کرده و موارد حقوقی آن را در نظر داشته باشید.
بخش ۱: تعاریف
- خریدار: کسی است که به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به خرید و پرداخت هزینه سرویس می نماید.✔ سرویس: هر یک از خدمات ثبتی، نرم افزاری، فنی وارتباطی قابل ارائه توسط آزما✔ پرتال کاربران: وبگاهی به آدرس WWW.AZMAGROUP.IR که خریدار در آنجا حساب داشته و از طریق این حساب می تواند فهرست سرویس های خود را مشاهده، آنها را تمدید نموده یا ارتقا دهد و مشخصات خریدار در آنجا ثبت شده و قابل ویرایش و بروز رسانی است.✔ پرتال پشتیبانی: وبگاهی به آدرس WWW.AZMAGROUP.IR که کلیه مکاتبات الکترونیکی و ایمیل های خریداران و سایر کاربران با آزما در آنجا ثبت و از طریق شماره تیکت قابل پیگیری است.✔ تعرفه: فهرست کامل سرویس های قابل ارائه همراه با ویژگی ها و محدودیت ها و قیمت ها به نحوی که خریدار کاملا آگاه گردد.✔ Spam (هرزنامه): ارسال ایمیل به فردی بدون اینکه گیرنده بخواهد.✔ Spam Cop: وب سایت شناسائی ومقابله با Spam ( Spamcop.net )✔ IDC: مرکز خدمات داده ای اینترنت Internet Data Center✔ تحویل خدمات: ارائه شناسه یا کلمه عبور استفاده از سرویس های خریداری شده و یا اعلام انجام سایر خدمات بر اساس فاکتور یا قرارداد بین خریدار و آزما✔ کاربر وب سایت: کلیه اشخاصی که از سراسر دنیا وب سایت خریدار را مشاهده و مرور می کنند.✔ منابع RAM: میزان استفاده از حافظ اصلی سرور یا سرورهایی که به وب سایت خریدار سرویس دهی می کنند بر حسب مگابایت وقتی که کاربران آن سایت درحال استفاده و مشاهده آن سایت می باشند.✔ منابع CPU: میزان استفاده از پردازنده سرور یا سرورهایی که به وب سایت خریدار سرویس دهی می کنند جهت پردازش درخواست ها و اجرای کدهای دینامیک آن سایت نسبت به کل توان پردازنده سروربه صورت درصد وقتی که کاربران آن سایت در حال استفاده و مشاهده آن سایت می باشند.✔ Diskspace: میزان فضایی که برای ذخیره کلیه فایل های خریدار اعم از وب سایت ، ایمیل ها ، پایگاه های داده و همچنین لاگ های آنها توسط یک وب سایت مصرف می گردد.✔ Bandwidth: میزان رد و بدل اطلاعات بین کاربران وب سایت وسرور جهت نمایش و عملکرد یک وب سایت بر حسب مگابیت بر ثانیه. همچنین میزان رد و بدل اطلاعات بین دو سرور در صورتی که این اطلاعات به منظور سرویس دهی به کاربران آن وب سایت باشد.
✔ Data Transfer: میزان تجمعی رد و بدل اطلاعات بین کاربران وب سایت و سرور یا سرورهای سرویس دهنده به وب سایت خریدار برحسب مگابایت در ۳۰ روز گذشته.
✔ Uptime: نسبت میزان زمانی که کلیه سرویس های سرویس دهنده به وب سایت خریدار در شبکه اینترنت بالا می باشند به کل مدت قرارداد سرویس دهی به درصد، در صورتی که وب سایت یا برخی از سرویس ها به دلیل عدم رعایت بندهای این قرارداد به حالت تعلیق درآیند در این زمان محاسبه نمی شود .✔ بالا بودن سرور: دردسترس بودن عمومی سرور در شبکه اینترنت در حداقل ۲ نقطه مختلف از دنیا بسته به سرویسهای مختلفی که روی یک سرور قراردارد باید پاسخ تست های زیر مثبت باشد:
- وب سرور: ping عمومی سرور یا پاسخ دهی سرور روی پورت ۸۰ از طریق telnet
- ایمیل سرور: ping عمومی سرور یا پاسخ دهی سرور روی پورت ۲۵ یا ۱۱۰ از طریق telnet
- دیتابیس سرور: پاسخ دهی سرور روی پورت mssql server و mysql
بخش ۲: هویت
- هویت آزما : شرکت ارتباطات فرهنگ آزما با نام تجاری آزما هاست به شماره ثبت ۱۸۵۵۴۴، ثبت تهران و به شماره مجوز فعالیت۲۱۰۱۰۴۵۱ سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران، با آدرس وبگاه www.azmagroup.ir که در این توافقنامه آزما نامیده میشود.
- هویت خریدار: خریدار شخصی حقیقی یا حقوقی است که مشخصات وی در پرتال کاربران وجود دارد و سرویسهای خریداری شده تحت حساب وی مدیریت می شود.
- در مورد خریداران با هویت شخص حقوقی، یک نفر نماینده تام الاختیار در پرتال کاربران معرفی می گردد. این نماینده نسبت به سرویس تهیه شده همانند خود شخص حقوقی اختیار تام دارد. وظیفه اعلام کتبی نماینده جدید در آینده بر عهده خریدار بوده و آزما در صورت عدم دریافت اعلام کتبی مسئولیتی نسبت به حقوق وعملکرد مالکیتی و مسئولیتی خریدار نخواهد داشت .
- برای حفظ حقوق قانونی خریداران، کلیه خریداران موظف به ارائه اطلاعات هویتی خود شامل کپی شناسنامه ،کپی کارت ملی برای اشخاص حقیقی ودرخواست شخص حقوقی همراه با کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات، به آزما می باشند. در صورتیکه آزما ، در هنگام تکمیل فرآیند خرید و به جهت تسهیل وتسریع امور اقدام به دریافت وکنترل این مدارک ننماید پس از آن حق دریافت این مدارک همواره برای آزما محفوظ بوده و با عدم ارائه مدارک در زمان مقرر به آزما ، حقوق مالکیتی خریدار ملغی محسوب می شود و ضمنا عواقب اعلام ناصحیح اطلاعاتمستقیما بر عهده خریدار خواهد بود. آزما مسئولیتی در قبال کنترل صحت امضاﺀ خریداران و نمایندگان آنها ندارد.
- خریدار اذعان می نماید که کلیه اطلاعات هویتی ارائه شده و آدرسها و شماره تماس و امثالهم صحیح بوده و همواره در بروز نگه داشتن آنها در پرتال کاربران می کوشد. آزما حق دارد هر زمان که نیاز به کنترل این اطلاعات داشته تصویر برابر اصل این اطلاعات رااز خریدار دریافت نماید. آزما حق دارد تا تکمیل اطلاعات صحیح و مستند نسبت به تعلیق سرویس اقدام نماید.
- مالکیت سرویس و کلیه مسئولیتها و حقوق مرتبط با آن، بر عهده خریدار و یا نماینده خریدار هر یک به تنهائی می باشد.
- در صورتیکه به درخواست مشتری و در راستای کاهش هزینه و یا بهبود کیفی خدمات نگهداری و تمدید، به جای مشخصات خریدار مشخصات آزما ارائه کننده خدمات، ثبت شده باشد همچنان مالکیت و کلیه حقوق و مسئولیتها بر عهده خریدار خواهد بود.
بخش ۳: نحوه ارتباط طرفین با هم
- روش ارتباطی مستند آزما با خریدار، آدرس ایمیل خریدار که حساب کاربری وی در پرتالکاربران ثبت شده است، خواهد بود.
- روش ارتباطی مستند خریدار با آزما ، ثبت تیکت در پرتال پشتیبانی با دریافت شمارهپیگیری تیکت و یا ارسال نامه و دریافت رسید کتبی از آزما خواهد بود.
- استفاده از ایمیل برای تسهیل انجام کار مقدور بوده لیکن روش مستند در موارد شبهه انگیزبرای خریدار محسوب نمی گردد.
- آزما مسئولیتی نسبت به تبعات وخسارات وارد بر خریداری که اطلاعات تماس تغییر یافته خود را از طرق معتبر به اطلاع آزما نرسانده است ندارد.
بخش ۴: تغییرات
- تغییرات قوانین: قوانین آزما تابعی است از قوانین جمهوری اسلامی ایران وسایر قوانین بین المللی ناظر بر سرویسهای قابل ارائه آزما و از آنجا که این قوانین در سطح دنیا به طور آنلاین و ماهانه امکان تغییر دارند، آزما حق تغییرات آتی در قوانین را بر خود محفوظ می داند ونسخه قوانین بروز شده را از طریق لینک به صفحه قوانین در وب سایت آزما در دسترس عموم خواهد بود. ضمنا آزما مسئولیتی نسبت به اطلاع رسانی درخصوص تغییرات احتمالی نداشته و خریدار می بایست موارد را عندالزوم کنترل نماید.
- تغییرات تعرفه:
✔ در صورت تغییر تعرفه درحین استفاده از سرویس، خریدار در صورت تمایل به ارتقادر سرویس فعلی خود موظف به رعایت قیمتهای جدید خواهد بود .
✔ هزینه های کارشناسی نیروی فنی ویا سایر خدماتی که درهنگام استفاده از یک سرویس اولیه خریداری شده مورد نیاز واقع می گردد تابع تعرفه روز درخواست جدید خریدار می باشد.
✔ ارتقاﺀ سرویس میزبانی از یک سرویس به سرویس بالاتر انجام می گیرد و هزینه آنمعادل تفاضل هزینه دوسرویس به نسبت روزهای باقیمانده از طول مدت سرویس می باشد که به صورت خودکار توسط پرتال کاربران محاسبه می گردد.
✔ سرویسهای خریدار تنها در ابتدای دوره جدید و به درخواست خریدار در صورتی که امکاناتو منابع استفاده شده توسط وی متناسب با بسته میزبانی مورد نظر باشد تنزل داده می شود.
✔ تغییرات تعرفه از طریق وب سایت منعکس شده وخریدار موظف به تبعیت از آن می باشدمگر اینکه پیش فاکتور مهلت داری در اختیار باشد که قبل از تغییرات تعرفه برای وی صادر گشته باشد. - تغییرات فنی: آزما حق انجام تغییرات فنی، سخت افزاری، نرم افزاری یا شبکه ای رادر سرویسهای ارائه شده دارد. در مورد تغییراتی که سرویس خریدار را تحت تاثیر قرار می دهد آزما موظف است از یک روز تا یک ماه قبل از اعمال تغییرات ، از طریق وب سایت آزما ،پرتال کاربران یا پرتال پشتیبانی ویا ارسال خبر نامه به آدرس Email خریداران اطلاع رسانی نماید. خریدار موظف است خود را با این تغییرات سازگار نماید.
هرگاه به دلیل موارد ضروری، آزما امکان اطلاع رسانی را از دست بدهد ویا فوریتهای فنی وی را ناچار به این امر نماید مسئولیتی برای اطلاع رسانی زمان ونحوه تغییرات نخواهد داشت ضمناخریدار به آزما وکالت می دهد تا درزمان مورد نیاز در جهت بهبود سطح کیفی سرویس اقدام به انجام فعالیتهای سخت افزاری و نرم افزاری روی سرورهای اختصاصی و سرویسهای میزبانی آن نماید. - تغییرات مالکیت: تغییرات مالکیت سرویس از طریق درخواست کتبی خریدار یا نماینده وی ویا ارسال ایمیل درخواستمذکور از طریق آدرس ایمیل موجود در حساب کاربری در پرتال کاربران انجام میگردد.
✔ آزما در راستای حفظ حقوق خریداران خود حق دارد مدارک شناسایی متقاضی تغییر مالکیترا جهت احراز هویت وی و انطباق با مشخصات مالک سرویس دریافت دارد.
✔ آزما می تواند تا زمانی که اطلاعات کافی در مورد موارد مشکوک پیدا نکرده است،اقدامی برای تغییر مالکیت یک سرویس صورت ندهد.
بخش ۵: نحوه تحویل خدمات
- پس از پرداخت مبلغ سفارش توسط خریدار، با آماده تحویل شدن سرویس خریداری شده،مراتب از طریق ایمیل مندرج در پروفایل ویا برگه سرویس به خریدار اطلاع داده می شود. عدم دسترسی خریدار به آدرس ایمیل مانع تحویل سرویس نمی گردد.
- خریدار در صورتیکه در بازه زمانی حداکثر زمان تحویل، ایمیل مذکوررا دریافت ننمایدموظف است حداکثر ۲روز پس از پایان زمان تحویل مجاز بصورت کتبی وبا امضا نامه، مراتب را به بخش فروش آزما اعلام نماید.
- در صورت بروز شرایط ویژه فنی ویا محدودیتهایی که تحویل در زمان مقرر آن انجامنشود، آزما مجاز به افزایش زمان تحویل سرویس تا ۲برابر خواهد بود.
- خریدار حق درخواست لغو سرویس خریداری شده تحویل نشده را تا قبل از سپری شدن ۲برابر حداکثر زمان تحویل مجاز آن سرویس نخواهد داشت. به عنوان مثال چنانچه زمان تحویل ۷ روز باشد در صورت عدم تحویل، خریدار تا ۱۴ روز مجاز به انصراف از خرید و دریافت وجه پرداختی خود نمی باشد.
- آزما مسئولیتی در قبال عدم استفاده خریدار از سرویس خریداری شده وتحویل شده ندارد.
- سرویسهای مرتبط با دامنه ای که توسط آزما ثبت ویا تمدید نشده اند ونزد ثبت کنندهدیگری می باشند در هنگام پرداخت فاکتور تحویل شده فرض می گردند.
حداکثر زمان تحویل
- حداکثر زمان تحویل برای سرویسهای آزما که با عنایت به شرایط عمومی کشور وبا فرضبدترین حالات ممکن است به شرح ذیل است :
✔ سرور اختصاصی ۱۰ روز کاری
✔ خرید نرم افزار خارجی ۷ روز کاری
✔ ثبت دامنه ۲روز کاری
✔ سرویس میزبانی ۲روز کاری - در مورد ثبت دامین های ir که می بایست توسط پژوهشگاه دانشهای بنیادی تایید و فعال گردد با توجه به اینکه به طور کلی آزما کنترلی در زمان تایید دامین نداشته و همچنین به دلیل نقص در مدارک یا مشخصات ممکن است مدت زمان تایید دامین به طول انجامد، زمان رزرو اولیه دامین مبنای تحویل قرار می گیرد.
- تطابق با سفارش : در صورت وجود هرگونه مغایرت سرویس ارائه شده به خریدار با مشخصات سرویس، خریدار موظف است مراتب را حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ فاکتور به آزما اعلام نموده و آزما موظف است مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد در غیر اینصورت مسئولیت آزما صرفا محدود به اصلاح سرویس پس از تاریخ اعلام خریدار و فقط تا پایان زمان سرویس در فاکتور می باشد وزمان سرویس دهی افزایشی نخواهد یافت.
بخش ۶: امنیت ومحرمانگی
- به طور کلی محیط اینترنت به همان میزان سایر محیط های ارتباطی مانند پست، دورنگار و تلفن برای انتقال اطلاعات محرمانه امنیت دارد. در کلیه این محیطها ممکن است اطلاعات استراق سمع شوند. به همین دلیل ضمن آنکه آزما تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی امن برای نگهداری و تبادل اطلاعات به صورت محرمانه می نماید، با این حال از جانب احتیاط از خریداران می خواهد که همیشه ارتباطات آنلاین اینترنتی خود را نا امن فرض نمایند. آزما هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با امنیت تبادل اطلاعات از شبکه و سرورهای خود نمی پذیرد.
- آزما با تدابیر امنیتی خود مسئول حفظ امنیت پایه سرویس های خود می باشد.
- آزما مسئولیتی نسبت به ضعف ایمنی ناشی ازنرم افزارها، application ها ویا برنامه های مورد استفاده خریدار ندارد.
- آزما مسئولیتی نسبت به امنیت تبادل داده ما بین خریدار وسرورهای خود ندارد.
- آزما مسئولیتی نسبت به در اختیار گرفتن کلمه عبور سرویسهای خریدار، توسط اشخاص ثالث ندارد.
- آزما موظف به رعایت محرمانگی کلیه داده ها و نرم افزارهای موجود در سرویس خریدار می باشد و همچنین آنرا در اختیار اشخاص ثالث قرار نخواهد داد.
- آزما تلاش خود را برای حصول بالاترین سطح امنیت ممکن برای حساب آنلاین خریداران انجام می دهد از اینرو آزما نسبت به اموری که در حیطه مسئولیت خریدار از لحاظ نگهداری امنیت حساب خود می باشد مسوولیتی ندارد.
بخش ۷: مرجع قضاوت
در صورت بروز اختلاف، جهت رفع اختلاف، خریدار موظف است بدوا نسبت به اعلام موضوع به واحد روابط عمومی ویا دفتر مدیریت آزما اقدام نموده و رسید کتبی دریافت نماید. تا موضوع مورد رسیدگی واقع گردد در صورت عدم حصول نتیجه پس از ۱۵روزکاری، خریدار می تواند به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی مراجعه نموده تا موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد. ضمنا خریدار نظر این شورا را به عنوان حکم مرضی الطرفین پذیرفته و حق شکایت ویا درخواست حکم به سایر مراجع را نخواهد داشت.
بخش ۸: فعالیتهای غیر مجاز خریدار
تخطی از هر یک از شرایط درج شده در ذیل موجب تعلیق سرویس می شود. آزما هاست تنها تشخیص دهنده تخطی از شرایط مندرج می باشد. آزما هاست حق قطع سرویس بدون هیچ اخطار قبلی و یا اجتناب از سرویس دهی را برای خود محفوظ می دارد. زمانی که آزما هاست از تخطی یک خریدار از شرایط مندرج اطلاع پیدا می کند نسبت به بررسی فنی و یا حقوقی موضوع اقدام خواهد کرد در این زمان ممکن است برای جلوگیری از ادامه تخلف سرویس خریدار به صورت موقت قطع گردد. پس از تکمیل بررسی ها آزما هاست بسته به نوع تخلف مجاز به محدودسازی، تعلیق یا قطع سرویس خاطی خواهد بود همچنین آزما هاستدر صورت لزوم حق پیگرد قانونی متخلف را نیز برای خود محفوظ می دارد. هر گونه عملی که در اینجا به آن اشاره نشده باشد ولی از نظر قوانین جاری کشور ایران یا کشور محل قرارگیری سرورها خلاف باشد نیز تخلف از شرایط خدمات محسوب می گردد. آزما هاست هیچگونه وجهی به خریدار متخلف از شرایط خدمات تحت هر عنوان مانند ادعای خسارت یا هزینه مدت باقیمانده سرویس پرداخت نخواهد نمود.
همچنین خریدار متخلف مسئول جبران کلیه خسارات مادی و معنوی وارده به آزما ، سایر مشتریان آزما و یا IDC سرویس مورد نظر خواهد بود:
استفاده از نرم افزارهای بدون رعایت حق کپی رایت ایران و بین المللی.
نصب و یا استفاده برنامه ای که موجب اختلال در عملکرد سرور گردد.
ارسال یا اجرای فایلهای اجرایی مانند فایلهایی با پسوند exe , com , bat , vbsو امثالهم و در صورت وجود این فایلها بدون اخطار از فضای خریدار حذف می شود و با خریدار بر طبق قانون برخورد می گردد.
خریدار مجاز به استفاده از کدهای مخرب مانند انواع ویروسها و یا سورس هایی که موجب آلودگی یا پایین آمدن امنیت سرور گردد نمی باشد.
استفاده از برنامه های ضعیف نگارشی که موجب نفوذ به سرویس و سایر سرویسهای دیگر آزما و سایر خریداران گردد.
وجود فایلهای حاوی ویروس عمدا و یا سهوا در فضای سرویس مورد خریداری
ارسال هرزنامه (Spam ) عمدا و یا سهوا (ملاک، گزارش Spam cop یا سایتهای مشابه و یا بررسی تیم فنی آزما می باشد) حتی اگر از سرویس میل سرویس دهنده ثالثی استفاده شده باشد.
ارسال ایمیل بصورت گروهی و تعداد بالا (حداکثر ۱۰۰۰ ایمیل در روز و ۵۰ ایمیل در ۱۰ دقیقه مجاز می باشد به شرط آنکه کلیه گیرندگان ایمیلها، خودشان درخواست دریافت ایمیل از خریدار را داشته و آدرس و توضیح نحوه لغو عضویت به زبان انگلیسی در متن ایمیل وجود
داشته باشد) .گزارش فنی آزما و یا IDC که سرور میزبانی در آن می باشد نسبت به انجام اعمال مغایر قانون آزما .
عدم رعایت قانون جرائم رایانه ای جمهوری اسلامی ایران (خریدار موظف به کسب اطلاع کامل در مورد این قانون می باشد)
انجام فعالیتهایی که به هر شکل موجب اختلال در ارائه خدمات آزما به خریدار و یا سایر
خریداران گردد.
استفاده از سرویس جهت ایجاد اختلال و یا نفوذ در سیستمهای اشخاص ثالث.
راه اندازی mail server Open relay.
انجام فعالیت IRC
عدم رعایت محدوده استفاده از منابع تخصیص یافته در هر سرویس.
مختل كردن امنيت سيستم يا شبكه. در صورت بروز چنين مسائلي آزما حق پيگرد قانوني و شکايت
از متخلف به مراجع قانوني را محفوظ مي دارد. نمونه هايي از اختلال در امنيت سيستم يا
شبكه شامل موارد ذيل مي شود: دسترسي يا استفاده غير مجاز از داده ها، سيستم يا شبكه،
از جمله هر گونه تلاش براي جستجو، اسكن يا آزمايش آسيب پذيري يك سيستم يا شبكه، مداخله
در خدمات ارائه شده به هر كاربر، ميزبان يا شبكه، شامل: تلاش براي دسترسي به اطلاعات
نامه هاي الكترونيكي، تلاش عامدانه براي پر كردن فضاي يك سيستم، تلاش براي تغيير و
يا حذف اطلاعات وب سايتها بدون مجوز از مالکان آنها و …
بخش ۹: محدوده استفاده از منابع مانند: CPU , Disk space , Traffic Datatransfer , Ram , و …
- آزما در تعرفه ی خود ویا در سایت این موارد را مشخص نموده و محدوده استفاده از منابع سرویسهای آزما برای عموم سرویسها در تعرفه درج شده است .لیکن موارد زیر نیز باید در نظر باشند.حداکثر CPU در میزبانی اشتراکی ۱۰% در بازه زمانی ۱ دقیقهحداکثر Ram در میزبانی اشتراکی ۱۰۰ مگا بایتحداکثر Data Transfer مجاز بر اساس مشخصات مندرج درتعرفهحد اکثر Disk Space بر اساس مشخصات مندرج درتعرفهحداکثر Bandwidth لحظه ای در میزبانی اشتراکی ۲ مگابیت در ثانیه
- ملاک تشخیص، نرم افزارهای کنترلی و واحد فنی آزما خواهد بود.
- آزما در صورت تجاوز منابع سرویس کاربر از حدود تعیین شده، حق قطع سرویس بدون اخطار قبلی تا تعیین وضعیت را خواهد داشت و مراتب را به اطلاع خریدار خواهد رساند. در این صورت، آزما ، پس از ارتقا سرویس توسط خریدار ویا کاهش مصرف، اقدام به ارائه سرویس دهی خواهد نمود.
- در صورتیکه خریدار در استفاده از برخی منابع که قابل اندازه گیری نیستند از حد استاندارد سرویس تجاوز نماید به تشخیص بخش فنی، آزما حق قطع سرویس تا تعیین تکلیف جدید را دارد.
بخش ۱۰: محتوا
- سرویسهای آزما می بایست در جهت مقاصد قانونی استفاده گردد. انتقال، نگهداری یا انتشار هر گونه اطلاعات یا داده که مخالف هر قانون اجرایی باشد یا مستقیما به تخلف از قانون خاصی کمک کند ممنوع است. این مورد می تواند شامل موارد زیر باشد (البته محدود به موارد زیر نیست(قرار دادن هرگونه داده تحت پوشش قانون کپی رایت بدون مجوزاستفاده غیر مجاز از علائم تجاری دیگراناستفاده غیر مجاز از لوگو های دیگرانهرگونه تخلف از قانون جرایم رایانه ای ایراناهانت به هر شخص، گروه، سازمان، قوم یا کشورانتشار اکاذیب علیه دیگرانکلاه برداری های اینترنتی و هرگونه عاملی که موجب فریب بازدیدکنندگان شودسایتهای فعال در زمینه HYIP ویا دارای سیستم هرمیفروش یا تبلیغ هرگونه کالا یا خدمات غیر مجاز طبق قوانین جاری ایران و کشوری که سرورها در آن قرار داردسایتهای مرتبط یا حامی گروههای شناخته شده تروریست بین المللیاستفاده از سرویس های آزما برای نگهداری، ارسال، نمایش، انتقال، تبلیغ یا هر عمل مشابه بر روی داده های مرتبط با مسائل جنسی به هر شکل
- مسئولیت محتوای درج شده در سرویس تامین شدۀ خریدار ویا متصل به دامنه خریداری شده از آزما تماما بر عهده خریدار است . این مسئولیت شامل موارد تخلف عمد وسهو ویا مواردی که توسط اشخاص ثالث نیز انجام می پذیرد خواهد بود.
- در صورت عدم رعایت قانون جرائم رایانه ای جبران کلیه خسارات وهزینه های مادی ومعنوی کلی وجزئی وارد بر آزما در پاسخگوئی به مراجع ذیصلاح بر عهده خریدار خواهد بود.
- آزما برطبق قانون موظف است در صورت برخورد با موارد مجرمانه نسبت به انسداد سرویسها واقامه دعوا وارائه اطلاعات خریدار که محتوای مجرمانه در سرویس خود ویا در سرویس متصل به دامنه خود را دارد به مراجع قضائی اقدام نماید.
بخش ۱۱: مسئولیت خریدار
- خریدار موظف است که کلیه قوانین آزما و جمهوری اسلامی ایران را رعایت نماید. درصورت عدم رعایت، آزما حق قطع سرویس به صورت موقت یا دائم و پیگرد قانونی ودریافت خسارت از خریدار را دارد وخریدار موظف به جبران کلیه خسارات وهزینه وارده بر آزما می باشد همچنین هیچ وجهی بابت فسخ سرویس ویا ایام باقیمانده سرویس یا خسارت وارده به خریدار متخلف، پرداخت نخواهد شد.
- خریداران مسئول عملکرد خود در رابطه با سرویس تهیه شده می باشند همچنین می بایست به حقوق سایر خریداران آزما احترام بگذارند. آزما حق تعلیق یا قطع دائم سرویس خریداران که به صورت خواسته یا ناخواسته موجب اختلال در سرویس سایر خریداران می گردد را برای خود محفوظ می دارد. ضمنا خریدار حق هیچ گونه اعتراضی را نخواهد داشت.
- به غیر از آن دسته از قوانین که مستقیما به نحوه استفاده از سرویس برمی گردد که با پایان سرویس به پایان می رسد. بندهای دیگر قوانین پابرجا بوده وخریدار همواره موظف به رعایت قوانین عمومی وحقوقی آزما خواهد بود.
- کلیه مسئولیتهای عدم استفاده صحیح از سرویس خریداری شده با خریدار می باشد و آزما تنها مسئول ارائه سرویس استاندارد و بر اساس تعهدات فنی اعلام شده در بسته های میزبانی خود می باشد.
بخش ۱۲: گارانتی وپشتیبانی
- آزما معادل ۷ روز تقویمی از زمان خرید دارای گارانتی برگشت پول بدون شرط تنها برای سرویس میزبانی وب خود می باشد. و از اینرو پس از این زمان، گارانتی به سرویس میزبانی خریدار تعلق نمی گیرد.
- آزما تنها مسئولیت سرویس دهی در حوزه خرید را دارد. در خصوص اختلالات و موارد دیگر مانند ارتباط اینترنت خریدار وبرنامه نویسی وب ونرم افزارها ومشکل دامنه ای که نزد دیگران ثبت شده است مسئولیتی متوجه آزما نمی باشد.
- ملاک وجود اختلال در سرویس، گزارش واحد فنی ویک سایت Tracer معتبر که باید توسط آزما تائید شده باشد، است.
- زمان اختلال در سرویس خریدار در صورت درخواست کتبی وی با اعلام مدت اختلال وتائید واحد فنی در صورتی که میزان تجمعی آن از ابتدای دوره از ۰.۲% کل دوره بیشتر باشد به مدت سرویس افزوده می گردد .
- ارائه خدمات پشتیبانی در آزما بر مبنای پرتال پشتیبانی وبه صورت ۲۴ ساعته وهفت روز هفته می باشد. ضمنا به درخواستهایی که از طریق ایمیل، ویا تلفن اعلام گردد نیز رسیدگی می شود.
- نحوه ارتباط مستند خریدار برای درخواستهای گارانتی و پشتیبانی باید از طریق پرتال پشتیبانی باشدکه زمان دقیق ارسال درخواست، زمان دقیق رسیدگی وهویت خرید مشخص باشد.
- عدم رضایت از خدمات بخش پشتیبانی و فنی می بایست به سرعت (ظرف ۲۴ ساعت) از زمان وقوع به واحد شکایات از طریق پرتال پشتیبانی اعلام گردد.
- سرویس ها و رویه عمومی آزما بر اساس استاندارد فنی بین المللی و مصالح آزما تعریف شده و برای خریدار خاص غیر قابل تفکیک و تغییر است وخریدار موظف است بررسی لازم خود را قبل از خرید سرویس بعمل آورده باشد.
- آزما مسئولیتی در قبال عدم تطابق سرویس خریداری شده با نیاز مشتری ندارد.
- آزما نسبت به نصب و عملیاتی شدن نرم افزارهائی را که مورد تائید بخش فنی نمی باشد مسوولیتی ندارد.
- میزان مسئولیت آزما در مقابل حوادث ناخواسته و خسارات غیر مستقیم وارد بر خریدار در استفاده از سرویس و یا اطلاعات خریدار محدود به بند خسارات این قانون خواهد بود.
بخش ۱۳: قوانین خاص دامنه
- تمديد يك دامنه تاريخ گذشته در صورت امکان تمدید ، ممکن است دارای جریمه تاخیر نسبت به تعرفه عادی باشد که این جریمه مطابق با قوانین ICANN و ثبت کننده اصلی اخذ می گردد.
- تاریخ مستند برای مدت ثبت دامنه،whois های بین المللی می باشد.) در خصوص دامنه های ir. استعلام از ثبت کننده مستند خواهد بود(.
- اگر در سفارش خریدار، دامنه ای باشد که ثبت کننده مرجع آن را ثبت ننماید و یا در حین تکمیل مراحل ثبت، آن دامنه توسط شخص دیگری ثبت گردد و یا انتقال دامنه ای به آزما باشد که به هر دلیل انجام نگردد، آزما تنها موظف به بازگرداندن هزینه ثبت و یا انتقال آن دامنه به حساب خریدار در پرتال کاربران می باشد.
- در صورت درخواست انتقال یک دامنه به پنلی خارج از آزما از طریق پرتال کاربران آزما حق ممانعت از تکمیل مراحل انتقال را ندارد.
- از آنجا که آزما ثبت وتمدید دامنه وانتقال برای خریدار را به صورت واسط انجام می دهد عدم پذیرش توسط ثبت کنندگان بین المللی ویا ثبت کننده .Ir نسبت به ثبت و یا تمدید دامنه به هر دلیل مسئولیتی را متوجه آزما نخواهد کرد.
- خریدار موظف است قبل از ثبت دامنه نسبت به حقوق مالکیتی دامنه برای خود تحقیق لازم را به عمل آورده وآزما در صورت ادعای شخص ثالث صاحب حق مورد تائید آزما و مراجع ذیصلاح ایرانی وبین المللی آن دامنه را مسدود نموده و به رای مراجع ویا قوانین بین المللی عمل می نماید.
بخش ۱۴: قوانین و ضوابط خاص میزبانی
- آزما مسئولیتی در قبال تحویل داده های موجود در فضای میزبانی وب به خریدار نداشته و خریدار موظف به استفاده از FTPخواهد بود.
- آزما مسئولیتی نسبت به بارگذاری اطلاعات (Upload) در فضای میزبانی خریدار ویا download اطلاعات وی به صورت رایگان ندارد.
- آزما مسئولیتی نسبت به نصب نرم افزار برای خریدار به صورت رایگان ندارد.
- آزما تلاش خود را جهت راهنمایی خریدار در مسائل فنی می کند ولی خریدار خود مسئول است با اطلاعات فنی سرویس میزبانی وب آشنائی داشته وآزما مسئولیتی نسبت به آموزش نحوه بهره برداری صحیح از سرویس ندارد.
بخش ۱۵: قوانین خاص اجاره سرور اختصاصی
- آزما مسئولیتی در قبال پشتیبانی فنی سرور اختصاصی به خریدار نداشته و خریدار موظف به استفاده از ارتباط ریموت خواهد بود مگر آنکه خلاف آن در تعرفه اعلام شده باشد.
- آزما تنها در صورت بروز مشکلاتی که موجب عدم دسترسی به سرور از راه دور می گردد مسئول پشتیبانی فنی سرور بوده و البته در صورتی که بروز مشکل به خاطر سو عملکرد خریدار باشد هزینه پشتیبانی طبق فاکتورهای IDC از خریدار اخذ خواهد شد.
- مالک تجهیزات و سخت افزار سرور اختصاصی، آزما می باشد و پرداخت هزینه اجاره سرور موجب بروز حقی برای خریدار نمی گردد.
- در صورت بروز مشکل سخت افزاری که موجب عدم دسترسی به سرور شود خریدار موظف به اعلام مورد به بخش پشتیبانی آزما بوده و آزما پس از اطلاع موظف به تعویض سخت افزار معیوب به صورت رایگان می باشد.
بخش ۱۶: سایر قوانین و ضوابط خاص
- خریدار موظف است سرویسهایی که نزد آزما تمدید می نماید را از نظر تمدید شدن کنترل نموده ودر صورت عدم اعمال مراتب تمدید توسط آزما ، حداکثر ۷روزتقویمی پس از زمان انقضاﺀ مراتب را کتبا به مقام مسئول ویا واحد شکایات ارسال نماید.
- توافقات خاص تنها به صورت کتبی وبا مهرو امضاﺀ مجاز آزما معتبر خواهد بود و توافقات با پرسنل به صورت کتبی یا شفاهی و یا به هر شکل دیگر از درجه اعتبار ساقط است .
- خریدار موظف است تحویل ، تطابق واجرای صحیح سرویس خریداری شده را کنترل نماید.
- آزما هیچ مسئولیتی برای بدست آوردن دامنه از دست رفته و یا اطلاعات حذف شده از روی سرورهای میزبانی پس از اتمام قرارداد نخواهد داشت .
- مسئولیت اطلاع از زمان انقضا سرویس وکنترل آنها بر عهده خریدار می باشد لیکن آزما ، انقضاء سرویسهای خریدار را از ۱ ماه قبل از طریق پست الکترونیک به وی یادآوری می نماید و عدم دسترسی خریدار به پست الکترونیکی خود، مسئولیتی را برای آزما ایجاد نخواهد کرد.
- وضعیت اعتبار، فهرست سرویسها و پرداختهای خریدار در اکانت وی در پرتال کاربران قرار دارد و همواره وی می تواند برای آگاهی از وضعیت عملکرد خود از طریق شناسه و کلمه عبور خود به آن مراجعه نماید.
- مدت زمان قطع سرویس ناشی از عدم پرداخت مطالبات آزما ، بررسی جرائم واعمال تشخیص کارشناسی به مدت زمان سرویس دهی افزوده نمی گردد.
- امکان دریافت هرگونه سرویس هدیه پیش بینی شده در برخی از بسته های میزبانی تنها در هنگام خرید بسته وجود دارد و طی مدت قرارداد امکان رجوع به آن وجود نداشته و در صورت عدم استفاده هزینه آن به حساب کاربری خریدار واریز نمی شود.
بخش ۱۷: نسخه پشتیبان (Backup)
- به طور کلی مسئولیت تهیه نسخه پشتیبان از داده ها و فایلها با خود خریداران بوده و همه خریداران می بایست پشتیبان کلیه داده های مورد نیاز خود را در جایی غیر از تجهیزات و سرورهای آزما نگهداری نمایند. در صورت بروز هر مشکل و عدم توانایی بازگرداندن اطلاعات از آرشیو بکاپ هیچگونه اعتراضی مسموع نخواهد بود و آزما در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد.
- مسئولیت بکاپ گرفتن در سرویس های سرورهای اختصاصی صرفا به عهده خود خریدار می باشد و آزما در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد.
- آزما جهت امنیت بیشتر، از کلیه از فایلهای خریداران بصورت هفتگی نسخه پشتیبان تهیه می کند. این نسخه پشتیبان حداکثر تا یک هفته نگهداری خواهد شد. نسخه پشتیبان از بانک اطلاعاتی ms sql server بصورت روزانه گرفته می شود و یک هفته نگهداری می شود. آزما تعهدی نسبت به صحت و کارکرد این نسخه ها ندارد.
- تمام نسخه های پشتیبان بر روی محلی خارج از دسترسی خریدار نگهداری می شود.
- آزما تعهدی نسبت به ارائه رایگان داده های موجود در آرشیوهای خود به خریدار ندارد.
- آزما هیچگونه مسئولیتی در مورد صحت نسخه پشتیبان و بروز بودن آنها را ندارد.
بخش ۱۸: شرایط و قوانین مالی
- نحوه پرداخت در پرتال کاربران درج شده است. به طور عمومی خریدار موظف است مدارک پرداخت خود را تا پایان مدت سرویس نگهداری نماید.
- خریدار موظف است پرداخت خود را به طور نقدی ویا در وجه حسابهای اعلام شده در پرتال کاربران بپردازد .در شرایطی که آزما درراستای مساعدت با خریدار اقدام به پذیرش چک مدت دار در خصوص فاکتور وی نماید، با عدم وصول وجه چک، خریدار موظف است در روز سررسید فورا اقدام به واریز وجه به حسابهای اعلام شده نماید و لاشه چک خود را دریافت نماید در غیر این صورت هزینه تاخیر در وصول اسناد ،پیگیری های حقوقی ، ایاب و ذهاب و سایر موارد نیز بر عهده خریدار خواهد بود ضمنا در اینگونه موارد آزما حق دارد ضمن تعلیق سرویس، فاکتور خریداری که قسمتی از وجه آن در زمان مورد توافق وصول نشده را باطل نموده وخسارات وارده بر آزما وهزینه سرویس را از آن کسر نماید.
- به دلیل محدودیت های نگهداری داده های حسابداری، فیش بانکی و یا حواله ای که برای افزایش اعتبار و یا پرداخت یک صورت حساب، تنها تا ۶ ماه پس از واریز قابلیت استفاده را خواهد داشت.
- آزما ، حق تامین و وصول کلیه مطالبات و جرائم ، سود تاخیردر پرداخت و سایر هزینه های خود از محل قطع موقت و یا دائم کلیه سرویسها و اعتبارات خریدار نزد خود را خواهد داشت و در صورتیکه خریدار فورا به اخطار اعلام شده از سوی آزما توجه ننماید حق هر گونه اعتراض بعدی را از خود سلب می نماید لازم به ذکر است مدت قطعی سرویس ناشی از عدم پرداخت مطالبات آزما به مدت سرویس دهی افزوده نخواهد شد و کلیه مسئولیتهای ناشی از این نوع قطع سرویس برعهده خریدار میباشد.
- در صورتیکه آزما تشخیص دهد هر یک از سرویسها و یا کالای خریداری شده یک خریدار درزمان تحویل، با حجم بیشتر و یا باامکانات بهتر ویا زمان طولانی تر و یا هر مورد هزینه بر بالاتری از مشخصات مندرج در فاکتور مورد استفاده وی قرار گرفته و یا به هر دلیل خریدار به این حجم بیشتر و یا امکانات بهتر و منابع بیشتر ویا زمان طولانی تر دست پیدا کرده است، حق خواهد داشت مبلغ ما به تفاوت تعرفه ای آنرا از خریدار دریافت نماید؛ پرداخت این هزینه برای خریدار اجباری می باشد و آزما حق استیفا طلب خود را از نحوه دریافت بدهی های خریدار خواهد داشت.
- آزما برای گسترش خدمات و افزایش سرویس دهی به خریداران خود در بازه های مختلف زمانی اقدام به انتشار و توزیع کوپنهای خرید می نماید. لازم به ذکر است که آزما در پذیرش و یا عدم پذیرش این کوپنها دربازه های تخفیف و ایام خاص مختار می باشد.
- برای خرید یک سرویس میزبانی و یا یک بسته نرم افزاری امکان پذیرش بیش از یک کوپن وجود ندارد.
- هیچ یک از کمک هزینه ها و خدمات مازاد بسته ها قابل تبدیل به ارزش ریالی و کسر از فاکتور نمی باشد.
- بازگشت پول:
✔کلیه سرویس های آزما هاست به استثنای سرویس های اعلام شده در زیر دارای ۷ روز ضمانت برگشت وجه از زمان پرداخت می باشند. سرویس هایی که ضمانت برگشت پول ندارند عبارتند از:کلیه هزینه های مربوط به خدمات دامین (شامل ثبت، انتقال، تمدید دامین)سرویس های سرور اختصاصی و تجهیزات و خدمات جانبی مرتبط با آنها (مانند فایروال، مانیتورینگ، مدیریت سرور و …)سرویس های میزبانی اختصاصی
✔ ضمانت برگشت وجه تنها در هفته اول سرویس های جدید ارائه می شود. تمدید یا ارتقای هر سرویس شامل ضمانت برگشت وجه نمی شود.
✔ پس از پایان مدت ضمانت برگشت وجه، هیچگونه درخواستی مبنی بر برگشت پول مسموع نخواهد بود.
✔ برگشت پول با درخواست کتبی مالک تنها با حضور وی یا نماینده قانونی او در محل آزما یا از طریق اعلام یک شماره حساب سیبا توسط مالک و واریز اینترنتی به آن حساب از طریق سیستم اینترنتی سبا بانک ملی پس از کسر کارمزدهای مقرر آزما و هزینه های قرارداد مانند هزینه پیک و هزینه کارمزد بانکی ممکن است. - بدهی ها:
✔آزما با اعلام و اخطار قبلی در خصوص تسویه بدهی های معوق حق قطع سرویسی که خریدار برای آن بدهکار است و یا سایر سرویسها و خریدهای قبلی خریدار را داشته و می تواند در صورت تمایل با تملک برخی از آنها معادل مبلغ آن در فاکتور فروش (نسبت به مدت اعتبار آن به کل زمان سرویس) از میزان بدهی (اصل بدهی، جرائم و یا خسارات وارده بر آزما ) کسر نماید.
✔ آزما برای هر روز تاخیر خریدار در تسویه بدهی ها، خسارات ویا جرائم وامثالهم معادل دودهم درصد (۰.۲%) خسارت به صورت روزانه منظورمی نماید که بطور یکجا ودر هنگام تسویه بدهی، خریدار موظف به تسویه مجموع آن خواهد بود. - جرائم:
✔آزما حق دریافت هزینه برای تاخیر مشتری در تمدید به موقع سرویسهای دامنه میزبانی و امثالهم را خواهد داشت.
✔ آزما حق دریافت هزینه فنی جهت رفع مسدودی یک سرویس را خواهد داشت.
بخش ۱۹: فورس ماژور
آزما هیچگونه مسئولیتی در برابر عدم انجام تعهدات خود در هنگام موارد فورس ماژور مانند بلایای طبیعی، جنگ، شورش، آشوب اجتماعی، انفجار، اعتصاب، محدودیتهای دولتی و تحریم را ندارد. با این حال در صورت بروز چنین مواردی آزما هاست تلاش خود را برای کاهش اثرات این موارد را می نماید. بروز هر یک از موارد فورس ماژور موجب تخطی خریداران از شرایط خدمات نخواهد شد.
تحریم و عدم امکان تبادل ارز از موارد فورس ماژور خواهد بود.
بخش ۲۰: انقضاء و تمدید خدمات
تاریخ تمدید یک سرویس منقضی شده، از زمان تاریخ انقضاء قبلی خواهد بود همچنین آزما مسئولیتی در قبال نگهداری و ارائه اطلاعات و داده های خریدار پس از تاریخ انقضا نخواهد داشت.
بخش ۲۱: پذیرش قوانین
با پرداخت مبلغ فاکتور و یا عضویت در سایت آزما ، خریدار قوانین آزما را پذیرفته و نیازی به اخذ امضاء از خریدار وجود ندارد.
بخش ۲۲: رویه حفاظت
آزما درقبال حفاظت کامل از اطلاعات شخصی خریدار مسئول بوده و حق استفاده وارائه به اشخاص ثالث ویا استفاده تبلیغاتی را ندارد وتنها در صورت دریافت حکم قضائی اطلاعات شخص مورد تقاضا را بنا بر ضرورت قانونی در اختیار مقام قضائی قرار خواهد داد. اطلاعات مندرج در Whois دامنه به دلیل قابل رویت بودن برای عموم از این قاعده مستثنی می باشد.
بخش ۲۳: خسارت و رفع مسئولیت
- خدمات آزما هاستبه همان شکلی که هستند ارائه می شوند و هیچگونه گارانتی صریح و ضمنی شامل آنها نمی گردد. ضمنا هیچگونه ضمانتی مانند مطابق نیاز خریدار بودن، بی عیب بودن، عدم قطعی، امنیت و … ارائه نمی شود. همه ضمانتهای کتبی و شفاهی در مورد سرویسهای آزما هاست که توسط کارکنان یا نمایندگان و یا سایرین ارائه شوند فاقد اعتبار می باشند. آزما هاست هیچگونه خسارتی بابت عملکرد سرویس خود به هر نحو نمی پردازد. آزما هاست تحت هیچ شرایطی مسئول حوادث احتمالی (مانند از دست رفتن داده ها روی سرور) نخواهد بود.
- سقف خسارات اثبات شده توسط مرجع رفع اختلاف به خریدار برای هریک از انواع سرویسها حداکثر معادل هزینه پرداختی آن سرویس توسط خریدار بوده و آزما هیچگونه مسئولیتی در قبال جبران خساراتی مازاد بر این مبلغ نخواهد داشت.
- آزما هاست تعهد مینماید تمامی خدمات ذکرشده در وب سایت را به کاربر ارائه دهد. تمامی خدمات آزما هاست به همان شکلی که هستند ( AS IS ) ارائه میشوند و هیچگونه گارانتی(ضمانت) صریح و ضمنی (اضافه بر مواردی که در وب سایت قید گردیده) شامل آنها نمیگردد. ضمناً هیچگونه ضمانتی مانند مطابق نیاز خریدار بودن، بیعیب بودن، عدم قطعی، امنیت کامل و … ارائه نمیشود. همه ضمانتهای غیر کتبی در مورد سرویس های آزما هاست که توسط کارکنان یا نمایندگان و یا سایرین ارائه شوند فاقد اعتبار میباشند. آزما هاست هیچگونه خسارتی بابت عملکرد سرویس خود به هر نحو نمیپردازد. آزما هاست تحت هیچ شرایطی مسئول حوادث احتمالی نخواهد بود.با توجه به امکان اشتباه انسانی تمامی ضمانتها ، قرارها و قولهای شفاهی(تلفنی ، رو در رو و یا هر روش شفاهی دیگر) و یا الکترونیکی (ایمیل ، چت ، تیکت و انواع روشهای ارتباط الکترونیکی دیگر) که توسط پیمانكاران، نمایندگان، كارمندان، مدیران، سهامداران ، وابستگان و تمامی زیرمجموعههای آزما به کاربر ارائه میگردد به طور کامل باطل میباشد و تنها ضمانتهای کتبی با مهر و سربرگ قانونی آزما و یا موارد صریحاً قیدشده در وب سایت آزما هاست معتبر میباشد و تمامی ضمانتها ، قرارها و قولهای غیر مکتوب مطلقاً باطل میباشد. در این حالت کاربر میتواند درخواست ارائه ضمانت کتبی از آزما نماید و در صورت عدم وجود ضمانت کتبی با مهر و سربرگ قانونی آزما کاربر اعلام میدارد که هیچکدام از موارد شفاهی و یا الکترونیکی دیگر را مستند ندانسته و بر اساس آن هیچ اقدامی انجام نداده و یا تصمیم اتخاذ نمینماید.آزما هاست تحت هیچ شرایطی در برابر هر نوع خسارت مستقیم و غیرمستقیم که از سرویس ها و یا خدمات آزما متوجه فرد و یا افرادی گردد مسئول نمیباشد، حتی اگر این ادعا بر اساس قرارداد، نقض گارانتی (صریح یا ضمنی)، نقض توافقنامه و رویههای جانبی آن بوده و یا عدم توانایی مشترك در استفاده از محصولات و یا خدمات آزما باشد. اگر چه آزما هاست احتمال چنین خسارتی را گوشزد كرده باشد، برخی شرایط مسئولیت در برابر خسارت ممكن است از حالات فوق مستثنا گردد كه در چنین شرایطی مسئولیت آزما محدود به هزینه پرداختی توسط کاربر به آزما هاست برای محصول و یا خدمت مربوطه میگردد.کاربر موافقت میكند كه در هر شرایطی سقف خسارات اثباتشده توسط مرجع رفع اختلاف به خریدار برای هر یک از انواع سرویسها حداکثر معادل هزینه پرداختی آن سرویس توسط خریدار بوده و آزما هیچگونه مسئولیتی در قبال جبران خساراتی مازاد بر این مبلغ نخواهد داشت. تمامی مشتریان ، کاربران و مشترکان آزما هاست موظف به پذیرش این ماده بوده و در صورت عدم پذیرش هرگز نباید هیچکدام از محصولات و یا خدمات آزما هاست را تهیه نمایند. تمامی موارد مرتبط با کاربران شامل محتوای وب سایت کاربران، نحوه استفاده آنها از خدمات آزما هاست و اطلاعات و دادههای استفادهشده توسط کاربران و به طور کل تمامی مواردی که توسط کاربران اقدام شده باشد به عهده کاربر بوده و هیچ شخص ثالثی حق اقدام قانونی علیه آزما هاست را ندارد و در صورت لزوم اقدام قانونی تنها علیه کاربر باید انجام شود بدیهی است مسئولیت تمامی عملیاتی كه از طریق حساب مشترك و یا خدمات در اختیار کاربر انجام میگیرد، چه به وسیله خود مشترك و چه به وسیله جانشین و نماینده وی و یا افراد متفرقه و یا به هر طریق دیگر، به عهده مشترك میباشد. آزما هاست از پذیرفتن مسئولیت هرگونه فعالیت انجامشده در حساب مشترك با و یا بدون اجازه مشترك خودداری میکند.
بخش ۲۴: تهدید علیه آزما هاست
چنانچه استفاده مستقیم و یا غیرمستقیم مشترك از محصولات و خدمات آزما منجر به اقدام و یا تهدید قانونی مستقیم و یا غیرمستقیم علیه آزما ، آزما های وابسته و یا شرکا گردد، آزما هاست مجاز خواهد بود بدون در نظر گرفتن نتیجه این اقدامات به ادامه سرویسدهی به مشترك خود خاتمه دهد.
بخش ۲۵: اقدام قانونی علیه آزما هاست
کاربران آزما هاست تعهد مینمایند چنانچه شكایتی علیه آزما هاست در حال اجرا یا ارسال داشته باشند قبل از اقامه دعوی ابتدا به صورت کتبی و از طریق ارسال یک نامه با امضاء کاربر به همراه تصویر کارت ملی از طریق پست سفارشی به آدرس دفتر مرکزی آزما هاست را از این موضوع مطلع گردانند و آزما هاست فرصت دارد طی حداکثر ۲۰ روز کاری پس از دریافت نامه مذکور تلاش نماید تا شاید بتواند از طرق فنی و غیر فنی مورد کاربر را رفع نماید. قصور از جانب مشترك در مورد ارسال این اطلاعیه به آزما هاست به منزله نقض موارد این توافقنامه خواهد بود و بر اساس شرایط نقض توافقنامه اقدام خواهد شد. همچنین هیچ روشی غیر از پست سفارشی جهت این اطلاعیه مورد قبول نمیباشد.
بخش ۲۶: ایجاد مزاحمت برای آزما هاست و تمامی زیر مجموعه های آزما هاست
در صورت ایجاد هرگونه مزاحمت برای آزما هاست و تمامی زیرمجموعههای آن مانند کارمندان ، وب سایت ، گروه پشتیبانی و غیره به هر نحو شامل (تلفنی،ایمیلی،ارتباط اینترنتی و غیره) و یا اهانت و یا توهین به آزما هاست مانند کارمندان ، وب سایت ، گروه پشتیبانی و غیره به هر نحو شامل (تلفنی،ایمیلی،ارتباط اینترنتی و غیره) و تمامی زیرمجموعههای آن، سرویس کاربر سریعاً ، بدون اخطار قبلی و برای همیشه قطع خواهد شد و آزما هاست فرد مذکور را به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد نمود. آزما هاست تنها مرجع تشخیص این مورد خواهد بود.
بخش ۲۷: تغییرات در محصولات و خدمات آزما هاست
آزما هاست مجاز است در هر زمان که لازم باشد نسبت به حذف، اضافه، ارتقا، تعویض، تغییر و یا تغییر در تنظیمات هرگونه برنامه، نرمافزار، داده، سختافزار، تجهیزاتی که به واسطه آنها به کاربران سرویس میدهد، اقدام نماید. این تغییرات ممکن است بر روی عملکرد برنامههای کاربران و محتویات سایت آنها تأثیرگذار باشد. در این حالت کاربر مسئول سازگار کردن مجدد برنامه خود با تغییرات جدید میباشد و آزما هاست هیچگونه مسئولیتی در این رابطه ندارد.
بخش ۲۸: تغییر قیمت
آزما هاست مجاز به تغییر در قیمت سرویس های خود به هر دلیلی میباشد و تغییر در قیمت در صورت حساب دوره بعد تمامی کاربران منظور خواهد شد.
بخش ۲۹: بازگشت پول
آزما هاست تحت هیچ شرایط پول پرداختشده برای یک محصول و یا خدمت و یا اعتبار ریالی را باز نمیگرداند و هرگونه ضمانت کتبی و شفاهی در این زمینه باطل میباشد. تنها سرویس میزبانی(هاستینگ) آزما هاست دارای یک هفته مهلت بازگشت وجه میباشد و مشتری موظف میباشد در طول این مهلت سرویس هاستینگ خود را به صورت کامل مورد بررسی و آزمایش قرار دهد و در صورت عدم رضایت از سرویس به هر دلیل طی یک هفته از تاریخ سفارش اقدام به لغو سرویس هاستینگ خود نماید تا پس از کسر کسورات مندرج در سایت مبلغ پرداختی مشتری به وی عودت داده شود. بدیهی میباشد که پس از گذشت این مهلت به هیچ عنوان و دلیل سرویس هاستینگ قابل لغو نبوده و هیچ مبلغی به کاربر عودت داده نخواهد شد. همچنین در رابطه با انواع دیگر سرویس های آزما هاست مانند ثبت دامنه و یا گواهینامه ssl با توجه به ماهیت آنها قابل لغو و عودت وجه نبوده و مشتری موظف میباشد قبل از سفارش و پرداخت به طرق مختلف از ویژگیهای سرویس مطلع گردد و پس از تکمیل سفارش هیچگونه امکان بازگرداندن وجه وجود ندارد و مسئولیت این مورد به عهده مشتری خواهد بود.
تبصره ۱: در صورتی که کاربر یک و یا چندین از بند از قوانین این شرایط سرویس را رعایت ننماید هیچ مبلغی به هیچ عنوان به کاربر عودت داده نخواهد شد
بخش ۳۰: تغییرات آینده در این توافق نامه
کلیه کاربران سرویسهای آزما هاست موظف به رعایت کامل این شرایط میباشند. این شرایط جامع و کامل نبوده و آزما هاست حق اضافه، حذف یا تغییر بندهای آن را در هر زمان دارد. کاربر موظف است به صورت دورهای این قوانین و شرایط را مطالعه نموده و از آن اطلاع یابد. عدم اطلاع کاربر از این قوانین رافع مسئولیت کاربر نخواهد بود. کاربر اعلام میدارد با تمامی تغییرات آینده این توافقنامه از ابتدا موافقت کرده است.
بخش ۳۱: لغو سرویس
در صورتی که کاربر به هر دلیل شامل عدم رضایت از کیفیت ، یا عدم برآورده شدن نیاز ، عدم آگاهی قبل از خرید ، اشتباه در خرید و یا هر دلیل دیگری اقدام به لغو سرویس نماید هیچ مبلغی تحت هیچ شرایطی به کاربر بازگردانده نخواهد شد و تنها سرویس کاربر جهت جلوگیری از شارژ مجدد لغو خواهد شد.
همچنین آزما هاست حق فسخ یک طرفه سرویس کاربر (شامل میزبانی وب ، دامنه و یا هر سرویس دیگر در آزما ) را به هر دلیل فنی و غیر فنی در هر زمانی دارا میباشد. در این حالت ادامه سرویس کاربر فوراً قطع میگردد و هیچ نوع خدمات دیگری از جمله تحویل سرویس به کاربر، دادن پشتیبان دادهها ، دادن امکان انتقال به غیر و یا هر نوع خدمات دیگری تحت هیچ شرایطی به کاربر ارائه نخواهد شد و کاربر باید از نسخه پشتیبان خود که در خارج از سرویس های آزما هاست نگهداری میکند استفاده نماید . در این حالت تمامی دادههای کاربر فوراً از سیستم های آزما هاست حذف و سرویس های مانند دامنه به صورت عمومی و بودن مالکیت کاربر آزاد میگردند و باقیمانده مبلغ پرداختی کاربر بر اساس باقیمانده زمان سرویس وی محاسبه و مبلغ آن به کاربر باز پس داده خواهد شد.
بخش ۳۲: هزینه دادرسی
با توجه به هزینههای پایین سرویس های آزما هاست و سود بسیار پایین آنها و بر اساس این توافقنامه تمامی کاربران تعهد مینماید در صورت هرگونه اقدام حقوقی علیه آزما هاست در تمامی محاکم قضایی و صنفی چه در پرونده تشکیلشده محکوم و یا صاحب حق شناخته شوند تمامی هزینههای دادرسی شامل هزینه وکلای آزما هاست بر اساس هزینه عرف وکالت در زمان پیگیری پرونده ،هزینه اقامت و ایابوذهاب نمایندگان و وکلا و شاهدان آزما هاست در صورتی که نیاز به حضور آنها در محلی غیر از شهر تهران باشد را تقبل مینماید. در صورتی که کاربر آزما هاست با این بند موافق نمیباشد هرگز نباید از هیچکدام از محصولات و خدمات آزما هاست استفاده نماید.
بخش ۳۳: مطالعه این توافق نامه
مطالعه دقیق و کامل این توافقنامه و پذیرش کامل آن برای تمامی کاربران آزما هاست الزامی میباشد. این توافقنامه در محلی قرار دادهشده است که در هنگام سفارش و خرید و یا در هنگام عضویت در سایت آزما هاست تمامی کاربران حتماً باید تأیید نمایند که این توافقنامه را به طور کامل مطالعه و با آن موافق میباشند و امکان خرید و یا سفارش هیچ یک از محصولات و خدمات آزما هاست و یا عضویت در سایت آزما هاست بدون تأیید مطالعه و پذیرش تمامی بخشهای این موافقتنامه وجود ندارد و هیچگونه ادعایی مبنی بر عدم آگاهی از این موافقتنامه پذیرفته نمیباشد. همچنین تمامی کاربران حتماً باید یک نسخه از این توافقنامه را قبل از انجام هرگونه خرید و یا سفارش از آزما هاست چاپ نموده و نزد خود به عنوان متن قرارداد و موافقتنامه نگهداری نمایند و در صورت هرگونه پیگیری از طریق محاکم حقوقی آن را ارائه نمایند و اعلام نمایند که آن را قبل از هرگونه خرید و یا سفارش از آزماهاست مطالعه و تأیید نمودهاند.
بخش ۳۴: سلب اختیار
عدم اجراي بخشي از شرايط و قوانین آزما نسبت به خریدار يا ديگران به منزله سلب حق اجراي قوانین از آزما نمی باشد.
- بخش ۱: تعاریف
- بخش ۲: هویت
- بخش ۳: نحوه ارتباط طرفین با هم
- بخش ۴: تغییرات
- بخش۵: نحوه تحویل خدمات
- بخش ۶: امنیت ومحرمانگی
- بخش ۷: مرجع قضاوت
- بخش ۸: فعالیتهای غیر مجاز خریدار
- بخش ۹: محدوده استفاده از منابع
- بخش ۱۰: محتوا
- بخش ۱۱: مسئولیت خریدار
- بخش ۱۲: گارانتی وپشتیبانی
- بخش ۱۳: قوانین خاص دامنه
- بخش ۱۴: قوانین و ضوابط خاص میزبانی
- بخش ۱۵: قوانین خاص اجاره سرور اختصاصی
- بخش ۱۶: سایر قوانین و ضوابط خاص
- بخش ۱۷: نسخه پشتیبان (Backup)
- بخش ۱۸: شرایط و قوانین مالی
- بخش ۱۹: فورس ماژور
- بخش ۲۰: انقضاء و تمدید خدمات
- بخش ۲۱: پذیرش قوانین
- بخش ۲۲: رویه حفاظت
- بخش ۲۳: خسارت و رفع مسئولیت
- بخش ۲۴: تهدید علیه آزما هاست
- بخش ۲۵: اقدام قانونی علیه آزما هاست
- بخش ۲۶: ایجاد مزاحمت برای آزما هاست و تمامی زیر مجموعه های آن
- بخش ۲۷: تغییرات در محصولات و خدمات آزما هاست
- بخش ۲۸: تغییر قیمت
- بخش ۲۹: بازگشت پول
- بخش ۳۰: تغییرات آینده در این توافق نامه
- بخش ۳۱: لغو سرویس
- بخش ۳۲: هزینه دادرسی
- بخش ۳۳: مطالعه این توافق نامه
- بخش ۳۴: سلب اختیار